П'ятниця
29.03.2024
01:15
Вітаю Вас Гість
RSS
 
ВІДДІЛ ОСВІТИ ВИКОНКОМУ 
ОСТРОЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Головна Реєстрація Вхід
»
Меню сайту


14:39
Рішення "Про затвердження Положення про порядок оптимізації мережі закладів освіти Острозької міської територіальної громади"

                                                                                                                                                    

                                                                                                                            

                        УКРАЇНА                  

ОСТРОЗЬКА МІСЬКА РАДА

РІВНЕНСЬКОГО РАЙОНУ 

РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

          (7 сесія, восьме скликання)

 

РІШЕННЯ

 

 

26 березня 2021 року                                                                                                                            № 181

 

 

Про затвердження Положення 

про порядок оптимізації мережі

закладів освіти Острозької 

міської територіальної громади

 

Відповідно до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», керуючись ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», з метою забезпечення якісного рівня освіти Острозької міської територіальної громади, економічної ефективності її функціонування та приведення мережі закладів освіти у відповідність до вимог чмнного законодавства, враховуючи недостатню наповнюваність класів шкіл, що привело до зменшення освітньої субвенції, за погодженням з постійними депутатськими комісіями, Острозька міська рада

 

                                                 В И Р І Ш И Л А:

 

  1. Затвердити Положення про порядок оптимізації мережі закладів освіти Острозької міської територіальної громади, що додається.
  2. Контроль   за  виконанням   даного  рішення   доручити   комісії   з  питань

охорони здоров’я, гуманітарних і соціальних питань  та секретарю міської 

ради Тарасу ХМАРУКУ, а організацію його виконання – заступнику  

міського голови   Олександру   ХАРЧУКУ  та  начальнику  відділу  освіти   

Людмилі КУХАРУК.

 

 

Міський голова                                                                         Юрій ЯГОДКА

 

 

 

 

 

 

 

                

 

                                                                                                                                                              Додаток 1

                                                                                                                                                              до рішення Острозькоміської ради

                                                                                                                                                               від 26 березня  2021 року № 181

 

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

про порядок оптимізації мережі закладів освіти Острозької міської територіальної громади

 

І.Загальні положення

 

Це Положення визначає порядок оптимізації мережі закладів освіти Острозької міської територіальної громади.

Оптимізація мережі є одним з найбільш нагальних завдань, яке стоїть перед органами місцевого самоврядування, оскільки тепер саме на місцеве самоврядування покладається відповідальність за середню освіту, що раніше відносилося до сфери повноважень державних адміністрацій на рівні областей і районів. Ця нагальність обумовлена тим, що середня освіта є однією з найбільш витратних соціальних функцій, переданих об’єднаним громадам, і водночас сільські школи є доволі неефективними. На жаль, у сфері освіти у сільській місцевості є низка проблем. Якість освіти є нижчою, ніж у місті. Наявні малокомплектні школи, неефективна мережа, низький рівень матеріально-технічного забезпечення сільських шкіл, часом відсутні кваліфіковані вчителі.

Натомість, оптимізацію не слід розглядати лише як спосіб заощадження коштів за рахунок скорочення кількості закладів освіти, які місцеве самоврядування має утримувати, або кількості вчителів, яких потрібно брати на роботу. Насправді, мету оптимізації слід розуміти як частину виклику щодо покращення якості освіти у громаді та життєвих можливостей громадян шляхом кращого і більш ефективного витрачання бюджетних коштів. Інакше кажучи, міська громада може покращити умови в сільських школах за рахунок більш ефективного з економічної точки зору витрачання коштів, які будуть одержувати з державного бюджету через освітню субвенцію.

Положення розроблено відповідно до Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту».

 

ІІ. Створення робочої групи щодо організації процесу оптимізації 

 

Процес оптимізації має бути повністю  відкритим  для  широкого  загалу  і  проводитися спеціально створеною міським головою робочою групою за  участі  всіх відповідних  зацікавлених  сторін,  яку  очолюватиме  голова  громади  або призначений ним представник.

До складу робочої групи включаються працівники відділу освіти, депутати (за згодою), старости, учителі, голови батьківських комітетів, голови первинних профспілкових організацій.

Робоча група здійснює аналіз стану якості надання освітніх послуг у кожному окремому закладі освіти.

 

ІІІ. Аналіз даних для оптимізації шкільної мережі за напрямками

 

1. Інфраструктура: 

  • статус власності щодо будівлі та земельної ділянки з відповідними мапами і планами;
  • технічний  стан  будівель  (включаючи  мережі  електропостачання,

  водопостачання та опалення);

  • інвентаризація споруд і спеціальних приміщень (спортивна зала, актова зала, їдальня, внутрішні вбиральні, спортивні майданчики);  
  • інвентаризація шкільного обладнання (меблі, навчальні засоби, лабораторії, ІТ обладнання, доступ до мережі Інтернет);  
  • перелік  необхідних  ремонтних  робіт  (за  можливості,  з  відповідним розрахунком вартості);
  • кількість учнів на один комп’ютер (з або без доступу до Інтернету).

2.Фактична мережа закладів освіти:

     -  заклади освіти з малою наповнюваністю;

     -  заклади освіти в яких відсутній один або більше класів.

3.Контингент учнів і демографічні дані: 

     -  прогноз розрахунку чисельності учнів у закладах освіти громади на    

        наступні  5  років;

     -  середня наповнюваність учнів у класах передбачає: 1-4 класи – не

        менше 5 учнів, 5-9 – не менше 8 учнів, 10-11 – не менше 10 учнів).

4.Перевезення учнів:  

     - маршрути перевезення;

     - час відправлення від кожних конкретних зупинок; 

     - кількість дітей, що від’їжджають з кожної автобусної зупинки; 

     - розмір необхідного шкільного автобуса; 

     - якість  і  доступність  доріг,  що  використовуються  для  шкільного      

       перевезення. 

5. Кадровий склад вчителів і непедагогічних працівників:

    - кваліфікаційна категорія, педагогічний стаж, педагогічне навантаження

      вчителя в конкретній школі, вчителі, які викладають предмет не за фахом;

    - розподіл педагогічних працівників за віком;

    - кількість учнів на одного вчителя; 

    - аналіз складу непедагогічних  працівників. 

 6. Бюджетні дані: минулі та чинні витрати шкіл по кожній категорії  

     бюджетної класифікації:

    - заробітна  плата  і  соціальні  відрахування,  встановлені  при  тарифікації  

      педагогічних працівників;  

    - витрати на утримання закладу освіти (матеріальне забезпечення);

    - витрати  на електроенергію, комунальні послуги, опалення, харчування

      учнів; 

    - перевезення  учнів (якщо  забезпечувалося);

    - витрати на організацію індивідуального навчання (малокомплектні  

      класи/за станом здоров’я), гурткової роботи;

    - витрати на 1 учня.

 

ІV. Підготовка та представлення кількох варіантів оптимізації шкільної мережі

 

    1. Передумови оптимізації:

    - реорганізація  та  затвердження за закладами освіти території обслуговування міською радою. Шкільні мікрорайони не повинні  перетинатися  і  мають  охоплювати  всі  населені пункти,  де  мешкають  діти  шкільного  віку. Шкільні мікрорайони також мають відображати, чи  школа  є центральною (опорною) або філією. Після вибору та затвердження сценарію оптимізації міська рада має затвердити нове районування закладів освіти;    

    - дотримання  районування закладів  освіти при  прийомі  учнів.

Директори шкіл, при  прийнятті  учнів, повинні дотримуватися районування закладів освіти, затвердженого міською радою. До закладу освіти приймаються всі діти, які мешкають у шкільному мікрорайоні, а прийняття інших дітей здійснюється лише за наявності вільних місць. Якщо  батьки  бажають віддати свою дитину до школи, яка знаходиться не в їхньому  мікрорайоні, директор школи повідомляє батьків, що для їхньої дитини не надаватиметься безкоштовне перевезення;      

    - передбачення різних варіантів перевезення здобувачів освіти.

    2. Визначення критеріїв оптимізації:  

    - створення безпечних умов для учасників освітнього процесу;

    - час,  необхідний  для  перевезення  учнів  до  сусідніх  шкіл;

    - фінансові переваги оптимізації школи;

    - якість освіти, що вимірюється кваліфікацією вчителів і тим, чи 

      практикується в  школі  зведене  навчання  учнів  різних  класів, доступом 

      до освітніх матеріалів, наявністю лабораторій, технічних засобів, 

      спортивних  залів, бібліотек і їдалень;

    - якість технічної інфраструктури та  обладнання,  що  використовується  в

      освітньому процесі, що вимірюється на основі попередньо зібраних даних

      про технічну інфраструктуру; 

    - витрати на утримання та інвестиції, які будуть потрібні в майбутньому  

      для того, щоб школа відповідала належним стандартам освіти; 

    - роль  закладу  в  житті  місцевої  громади,  що  вимірюється    

      позакласними заходами і використанням шкільного приміщення  

      громадою. 

 

 V. Сценарії оптимізації мережі закладів освіти

 

      Сценарії оптимізації шкільної мережі  мають включати такі елементи:

   - укрупнення шкільної мережі;  

   - перевезення учнів, чиї школи закрито;  

   - інвестиції в укрупнені заклади освіти;

   - зміни у зайнятості педагогічних працівників та обслуговуючого

     персоналу;

   - використання будівлі освітнього закладу, який підлягає закриттю.  

 

VІ. Інформування громадськості щодо оптимізації мережі

 

      Інформація про оптимізацію мережі закладів освіти територіальної громади висвітлюється на сайтах Острозької міської ради та відділу освіти виконкому Острозької міської ради.

 

 

 

Секретар міської ради                                                          Тарас ХМАРУК

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Переглядів: 6684 | Додав: osvita_ostrog | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт

Пошук

Календар
«  Квітень 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930

Друзі сайту