Нова суспільно-політична ситуація, в яку вступає наша країна, інноваційні зміни в сучасній системі шкільного виховання висувають нові вимоги до особистості лідера будь-якої формації, зокрема і класного колективу. Лідер – це особистість, яка має авторитет у групі і за якою група визнає право бути організатором діяльності й регулювати стосунки в ній. Учнівське самоврядування в навчальних закладах спрямовує свої зусилля саме на розвиток і вдосконалення найкращих комунікативно-організаторських здібностей учнів, які є офіційними і неофіційними лідерами класів та окремих мікрогруп.
Психологічною службою міста Острога та методичного кабінету відділу освіти виконкому Острозької міської ради на базі Острозької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 проведено семінар-практикум з елементами тренінгу для членів учнівського самоврядування з теми «Формування лідерських якостей у старшокласників як одна з ключових компетентностей учнів в умовах реформування освітньої системи».
Актуальність теми не викликає сумнівів, так само як і доцільність. Саме тому проведення семінару з елементами тренінгу мало на меті не тільки використання ефективних методів і форм роботи підготовки лідерів, а ще й об'єднання в спільну когорту усіх лідерів, котрі цікавляться вдосконаленням своїх індивідуально-типологічних особливостей та лідерських якостей.
На початку роботи семінару з елементами тренінгу, практичний психолог Острозької загальноосвітньої школи №1 Зінчук Тарас повідомив мету та завдання заходу. Для створення доброзичливого мікроклімату, встановлення атмосфери успіху Тарас Олегович провів знайомство у вигляді гри «Інтерв’ю». Кожен учасник згадав особисто значиму для нього людину. Практичний психолог ОНВК «Школи І-ІІІ ступенів-гімназії» Ситник Ірина, активізуючи міжособистісну комунікацію, провела гру «Бінго», в ході якої учасники дізналися один в одного про мрію, хобі, захоплення, зацікавлення.
Упродовж групової вправи «Риси успішного лідера» соціальний педагог Острозької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 Гопанчук Вікторія разом з учасниками обговорила пріоритетні лідерські якості. Члени учнівського самоврядування навчальних закладів презентували свою «модель успішного лідера».
Під час наступної групової роботи учасники розглянули «Стилі лідерства і керівництва». Практичний психолог Острозької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 Ціось Алла, використовуючи роздатковий матеріал про стилі лідерства, разом з учасниками виокремила спільні та відмінні стилі лідерства і керівництва. Учасники згадали історичних діячів та їх стилі лідерства. Надаючи песихолого-педагогічні рекомендації, Алла Леонідівна ознайомила старшокласників з цитатами-порадами видатних світових лідерів.
Діагностична арт-терапевтична вправа "Будинок" допомогла створити позитивний психоемоційний стан, зняти напругу, активізувати життєві сили учасників семінару та визначити особистісне соціальне оточення, контакти з особисто значимими людьми.
На заключний акорд заходу лідери учнівського самоврядування презентували «Скульптуру дня», використовуючи «Девіз лідерів».
Юні лідери показали себе як неординарні, креативні особистості та отримали багато позитивних емоцій від ефективної комунікативної взаємодії.
Отже, прагнучи бути компетентним лідером, необхідно прикласти чимало інтелектуальних та психофізичних зусиль і розвивати комунікативну компетентність особистості. |