Неділя
22.12.2024
23:08
Вітаю Вас Гість
RSS
 
ВІДДІЛ ОСВІТИ ВИКОНКОМУ 
ОСТРОЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Головна Реєстрація Вхід
»
Меню сайту


12:04
Освіта починається із виховання


 

Віками людина прагнула щастя – і віками намагалася визначити найефективнішу дорогу до нього. Тому завжди хотіла осягнути: а що таке щастя? І неодмінно приходила до усвідомлення вирішальної ролі пізнання загалом та освіти зокрема.

А що ж таке освіта?

Освіта – це шлях пізнання й виховання людини, підготовка її до життєвого вибору та принципів життєдіяльності.

Освіта початку третього тисячоліття - це освіта для конкретної людини і людства взагалі. Це створення сприятливих умов для врахування індивідуальних особливостей, інтересів і потреб учнів, формування у школярів орієнтації на той чи інший вид майбутньої професії.

Школа в усі часи була Храмом Науки, де сіялось і сіється розумне, добре, вічне. Сьогодні поряд з категорією «навчання» на одній сходинці стоїть категорія «виховання» - цього вимагає час, суспільство, соціум. Сучасна психологічна та педагогічна наука дійшла висновку - школа дає учневі багато знань про оточуючий його світ, але не дає знань про себе, про те, як випускник школи має увійти в реальне життя для того, щоб бути здоровою, успішною і щасливою особистістю. Отже, головним завданням школи є розвиток та виховання особистості школяра.

З метою переорієнтування загальноосвітніх навчальних закладів міста на  гуманне виховання та подолання його ключових проблем: несистемний характер виховання у загальноосвітніх навчальних закладах і нестачу цілеспрямованої організованої взаємодії учнів та виховників: батьків, педагогів, громадськості міста; створення цілісної моделі виховної системи, побудованої на основі національних та загальнолюдських цінностях, підвищення суспільного статусу виховання в загальноосвітніх навчальних закладах м.Острога з 1 вересня 2008 року загальноосвітні навчальні заклади міста розпочали працювати над впровадженням міської програми національного виховання учнівської молоді на 2008-2020 роки схваленої рішенням сесії Острозької міської ради від 11 квітня 2008 року № 402. 

Програма є стратегічним документом регіону, який відкриває широкі можливості навчальним закладам для розробки власних виховних програм. Водночас вона не обмежує свободи загальноосвітнього навчального закладу у виборі змісту виховної діяльності.

Виховання в загальноосвітніх навчальних закладах міста здійснюється за ціннісними ставленнями особистості до суспільства і держави, історичних, культурних  і духовних надбань рідного краю, сім’ї, родини та людей, до себе, природи, праці та мистецтва, які концентрують в собі всі  напрямки національного виховання учнівської молоді .

 На реалізацію міської програми національного виховання учнівської молоді на 2008-2020 роки у нашому місті працює низка виховних інститутів:

школа, сім’я, родина, міська громада, засоби масової інформації, позашкільний навчальний заклад.

Кожен з цих інститутів має певні пріоритети у вихованні, конкретизує вказані виховні завдання Програми, відбирає і використовує різні методи та форми виховного впливу.

До реалізації Програми в загальноосвітніх навчальних закладах залучаються усі структурні одиниці навчального закладу, зокрема: педагогічний колектив, учнівське врядування, батьківська громадськість, шкільна бібліотека, гуртки, спортивні секції, музеї. 

Впровадження  Програми в загальноосвітніх навчальних закладах міста відбувається через створення в навчальних закладах виховних систем, які базуються на головних принципах національного виховання. Саме тому загальноосвітні навчальні заклади чітко визначили виховні проблеми, над розв’язанням яких працюватимуть педагоги впродовж 2010/2011 навчального року, а саме: «Активізація пізнавальної діяльності учнів шляхом впровадження інтерактивних методів в ході реалізації правової освіти» (загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1); «Педагогічна творчість в пошуку і роботі зі здібними та обдарованими дітьми на основі диференційованого підходу у вихованні особистості, впровадження інтерактивних форм та методів у виховній діяльності гімназистів»  (Острозький НВК «Школа І-ІІІ ступенів - гімназія); «Аспекти сімейно – родинного виховання»  (загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3).

Програма в загальноосвітніх навчальних закладах міста реалізовується  через урочну та позаурочну діяльність.

Реалії сьогоднішнього дня вимагають нових підходів до організації навчально-виховного процесу в школі, зокрема, проведення уроку. Адже сучасний урок – це урок демократичний. Він проводиться не для учнів, а разом з ними. Це урок, на якому присутній демократичний стиль спілкування, де діти вчаться здобувати знання, а не отримувати готові, де жоден з них не боїться висловлювати свою думку й доводити її.

Виховна робота на уроках – компетенція кожного вчителя, незалежно від того, який предмет він викладає. Реалізація виховного аспекту уроку відбувається через використання на уроках педагогами нашого міста змісту навчального матеріалу, форм та методів навчання, які сприяють формуванню та розвитку ціннісних ставлень особистості, передбачених міською програмою національного виховання учнівської молоді на 2008-2020 роки.

Учителі-предметники: Павлунь М.В., Шилюк В.К., Зелінська О.М. (навчально-виховний комплекс  «Школа І-ІІІ ступенів – гімназія»), Мазур І.Є., Дячук Т.А.,  Салковська Н.М.,  Алейнікова О.В., Прокопчук Н.В. ( загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1), Вихованець І.О., Бондарчук З.М. (загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3) розв’язують виховні завдання Програми, впливаючи на вихованців: через зміст та  методику викладання предмета, використовуючи  інтерактивні форми та методи роботи на уроках.

До впровадження  Програми в минулому навчальному році через позаурочну діяльність активно долучилися класні керівники та класоводи: Криницька Л.М., Шепелюк С.О., Вихованець І.О., Ясінська В.М., Статкевич Л.О.(загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3), Харитоненко Н.М., Кузьменко Л.А, Зінчук Р.М., Петрук Л.П., Зеленчук Н.А., Ющенко Н.І., Сорока О.В., Венгерець О.Ю., Ткаченко С.М. (загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1), Малецька Т.В., Павлунь М.В., Конончук Л.Б., Григор’єва Л.Б., Шилюк В.К., Руда О.О. (навчально-виховний комплекс «Школа І-ІІІ ступенів - гімназія).

 Результатом впровадження міської програми національного виховання учнівської молоді на 2008-2020 роки став випуск посібника «Формування ціннісних ставлень особистості на уроках».

Для забезпечення системного підходу до формування ціннісних ставлень особистості відділом освіти виконкому Острозької міської ради впродовж 2010/2011 навчального року заплановано проведення оглядів-конкурсів: драматичних колективів, «Різдвяні канікули», «Молодь обирає здоров’я», «Юні інспектори руху»; конкурсів: читців-декламаторів «В сім’ї вольній, новій…», «Об’єднаймося ж, брати мої»; виставок дитячих робіт: «Воскресни, писанко!», «Усміхнися мені рушниками», «Знай і люби свій край».

З метою залучення різних соціальних інституцій міста до організації виховної діяльності з учнівською молоддю відділом освіти виконкому Острозької міської ради розроблений План заходів щодо виконання міської програми національного виховання учнівської молоді на 2008-2020 роки, який забезпечуватиме цілісність, наступність, послідовність і системність у вихованні школярів міста.

           Одним із напрямків роботи педагогів-виховників загальноосвітніх навчальних закладів міста є систематичне вивчення рівня вихованості учнів 1-11 класів. Результати проведеної у 2009/2010 навчальному році діагностики рівня вихованості учнів за ціннісними ставленнями показали, що рівень сформованих ціннісних ставлень в учнів становить: 73% - високий, 25 % - середній, 2% - низький , в порівнянні з минулим навчальним роком: 65% - високий, 29% - середній, 6% - низький. 

Як зазначав педагог А.С.Макаренко: «Правильне виховання – це наша щаслива старість, погане виховання – це наше майбутнє горе, це наші сльози, це наша провина перед іншими людьми, перед усією країною». Тому організована та спланована робота відділу освіти, адміністрацій загальноосвітніх навчальних закладів, соціальних інституцій міста забезпечуватиме ефективну та результативну діяльність педагогічних колективів навчальних закладів з реалізації міської програми національного виховання учнівської молоді на 2008-2020 роки.

Методист методичного кабінету

відділу освіти виконкому Острозької міської ради І.Юрчук

 

Категорія: Новини | Переглядів: 859 | Додав: voostrog | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт

Пошук

Календар
«  Жовтень 2010  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Друзі сайту