«Соціально-психологічний супровід дітей з
особливими освітніми потребами»
Кожна дитина має вести повноцінне й достойне життя
в умовах, які забезпечують її гідність, сприяють почуттю впевненості в собі та
полегшують її активну участь у житті суспільства, а батьки мають право вибирати
навчальні заклади та форми навчання для неповнолітніх дітей.
Якість
навчально-виховного процесу значною мірою визначається тим, наскільки
враховуються і реалізуються потенційні можливості навчання та розвитку кожної
дитини, її індивідуальні особливості. Якими б не були фізичні чи психічні
обмеження, поряд з ними у дитини завжди є резерви розвитку, використання яких
може суттєво поліпшити якість її життя.
Саме інклюзивна освіта є
підходом, який допомагає адаптувати освітню програму та навчальне середовище до
потреб учнів, які відрізняються своїми навчальними можливостями
Сутністю інклюзивної
освіти є навчання дітей з особливими потребами в загальноосвітніх навчальних
закладах за умови пристосування освітнього простору до індивідуальних
особливостей дітей, надання якісних освітніх послуг таким дітям. Навчання
зазначеної категорії дітей передбачає використання особистісно орієнтованих
підходів у навчально-виховному процесі, застосування індивідуальних, групових
форм роботи, враховуючи вплив різних видів розладів і хвороб на процес
навчання. Пріоритетними напрямами роботи є сприяння соціальному, емоційному та
когнітивному розвитку кожної дитини, з тим, щоб вона відчувала себе
неповторним, повноцінним учасником суспільного життя.
Важливу роль у
соціалізації дитини із особливими потребами відіграє психологічна служба
навчального закладу. Суть соціально-психологічного супроводу полягає у формуванні
позитивної думки дітей з особливими потребами, сприянні розвитку їхніх
індивідуальних рис, самопізнанні, самореалізації та інтеграції в суспільство,
нормалізація порушень фізичного і психічного розвитку.
З метою підвищення ефективності здійснення соціально-психологічного супроводу
дітей з особливими освітніми потребами 9 грудня
2011 року на базі дошкільного навчального закладу №1 «Ромашка» проведено семінар-тренінг
для практичних психологів і соціальних педагогів із теми «Соціально-психологічний
супровід дітей з особливими освітніми потребами».
Під час семінару-тренінгу психологи ознайомились із інноваційними
технологіями здійснення соціально-психологічного супроводу дітей з особливими
освітніми потребами. А саме: техніки ізотерапії, ігрової терапії, фототерапії
та елементами символдрами.
Методист з психологічної служби методичного
кабінету відділу освіти виконкому Острозької міської ради Б. Романчук.
|