Кожна дитина неповторна, наділена від природи унікальними здібностями, талантами та можливостями. Місія Нової школи – допомогти розкрити та розвинути здібності, таланти і можливості кожної дитини на основі партнерства між учителем, учнем і батьками. Нова школа: простір освітніх можливостей, 2016
Один із ключових компонентів концепції Нової української школи є педагогіка партнерства – педагогіка, що ґрунтується на партнерстві між учнем, учителем і батьками. В основі педагогіки партнерства – спілкування, взаємодія та співпраця між учителем, учнем і батьками. Саме з цією метою у м.Острозі, 29 травня, відбувся загальноміський батьківський форум «Партнерство школи і родини у Новій українській школі». В актовій залі Острозької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 зібралися освітяни, батьки, працівники відділу освіти, методичного кабінету.
З вітальним словом до учасників форуму звернулася Оксана Ситницька, заступник міського голови.
Начальник відділу освіти Людмила Кухарук зазначила, що поряд із засвоєнням базових знань, перед сучасною освітою дедалі нагальніше постає завдання навчити учня самостійно оволодівати новими знаннями та інформацією, навчити навчатися, виробити потребу в навчанні упродовж життя.
У складі формули Нової української школи визначено «педагогіку партнерства». Сутність педагогіки партнерства полягає в демократичному та гуманному ставленні до дитини, забезпеченні їй права на вибір, на власну гідність, на повагу, права бути такою, якою вона є, а не такою, якою хоче її бачити вчитель. В основу нового підходу покладено демократизацію та гуманізацію взаємин між учителем та учнем, оптимістичний погляд на людину, зміну характеру взаємодії. Педагогіка співробітництва визначає істинно демократичний спосіб співпраці педагога і дитини, який не відкидає різниці в їх життєвому досвіді, знаннях, але передбачає безумовну рівність у праві на повагу, довіру, доброзичливе ставлення і взаємну вимогливість.
Заступник директора з навчальної роботи Острозької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 Світлана Олійник ознайомила батьків із змінами для майбутніх першокласників, які навчатимуться у Новій українській школі. Підсумовуючи свій виступ, зазначила: «… на новому витку історії ідеальним учнем стане не зубрила-ерудит, «нашпигований» інформацією, а дитина-дослідник. Тобто учень, який пропонує нові ідеї і робить міні-відкриття. А ми маємо дати дитині не лише знання, а й сучасні вміння і навички, а також цінності, які допоможуть формувати ставлення у різних ситуаціях».
У ході форуму оговорено питання щодо створення та забезпечення умов для організації освітнього простору в плані реалізації Концепції Нової української школи. «Освітній простір є органічною складовою цілісного освітнього середовища, основою якого є робота вчителя. Найпрекрасніші меблі чи найдоречніше зонування не перетворять інструктивно-дисциплінарну школу на сучасну – так само як застаріле обладнання класу не стане на заваді вчителеві, що дійсно бажає працювати по-новому», – зазначила Алла Параниця, директор Острозького навчально-виховного комплексу «Школа І-ІІІ ступенів – гімназія».
Юлія Мельник, завідувач кабінету центру практичної психології і соціальної роботи Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти дала цінні поради як стати батьками здорової та успішної людини, акцентуючи увагу на тому, що варто пам’ятати батькам в умовах Нової української школи.
Дільничний педіатр Острозького районного центру ПМСД Неля Савчук розповіла, на що потрібно звернути увагу батькам, щоб визначити рівень готовності дитини до школи.
Підводячи підсумки, Людмила Кухарук, начальник відділу освіти виконкому Острозької міської ради сказала: «Співпраця родини і школи має ґрунтуватися на взаємоповазі, рівноправному партнерстві. Педагогічний колектив та колектив батьків – це має бути єдиний живий організм, об’єднаний спільною метою, гуманними стосунками та високою відповідальністю». |