Понеділок
29.04.2024
12:25
Вітаю Вас Гість
RSS
 
ВІДДІЛ ОСВІТИ ВИКОНКОМУ 
ОСТРОЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Головна Реєстрація Вхід
»
Меню сайту


13:25
Безпека дитини починається з батьків

Динамічні зміни, які відбуваються в українському суспільстві, руйнація й утворення систем ціннісних орієнтацій, зумовлюють з одного боку зростання агресії, жорстокості, насилля, а з іншого – невпевненості, страху та тривоги. На сьогодні все частіше спостерігаємо численні прояви індивідуалізму і егоїзму, антигуманного ставлення до людей, до тварин, матеріальних здобутків людства, усілякі моральні вади: безчестя, користолюбство, агресивність, жорстокість, черствість, лицемірство, цинізм тощо. Зазначена  ситуація супроводжується неготовністю більшості батьків до вирішення проблеми, а особливо від того, як оберегти свою дитину від негативного впливу і травмуючих ситуацій.

Насамперед розглянемо категорії дітей, які можуть стати жертвами злочину.

Високий ризик стати жертвами злочину (насильства) мають діти з наступними проблемами в психічному і фізичному розвитку: небажані діти, а також ті, які були народжені після втрати батьками попередньої дитини; недоношені діти, що мають при народженні низьку вагу; діти, що живуть в багатодітній сім’ї, де проміжок між народженням дітей був невеликим (погодки); діти з вродженими або з отриманими вадами, низьким інтелектом, з порушенням здоров’я; з розладами і особливостями поведінки (дратівливість, імпульсивність, гіперактивність, непередбачуваність поведінки, порушення сну, енурез); з певними властивостями особистості (вимогливий, замкнутий, апатичний, байдужий, залежний); з особливостями зовнішності; діти, які часто хворіли і були розлучені з матір’ю протягом першого року життя.

Для того, щоб попередити виникнення важких життєвих ситуацій (зокрема нещасних випадків та ін.) у Ваших дітей ми рекомендуємо:

-          вчасно реагувати на порушення у поведінці дитини, а саме звернутися до психолога;

-          показувати  дитині , що її люблять такою, якою вона є , а не за якісь досягнення;

-          не можна ніколи (навіть у пориві гніву ) говорити дитині ,що вона гірша за інших;

-          чесно й терпляче відповідати на будь-які  її запитання;

-          намагатись щодня знаходити час ,щоб побути наодинці зі своєю дитиною;

-          учити дитину вільно спілкуватися не тільки зі своїми однолітками ,але й із     дорослими;

-          бути чесні в оцінках своїх почуттів до дитини;

-          завжди говорити  дитині правду ,навіть коли вам це невигідно;

-          оцінювати тільки вчинки, а не її саму;

-          не домагатися успіху силою, примус – найгірший варіант морального виховання він у сім’ї порушує  особистість  дитини;

-          дитина ставиться до себе так , як ставляться до неї дорослі;

-          підтримувати  вдома чіткий розпорядок дня, час прийму їжі, виконання домашніх завдань і сну повинний відповідати  цьому розпорядкові;

-          розвивати орієнтацію на спосіб діяльності;

-          розширювати і збагачувати навички спілкування з дорослими й однолітками, розвивати адекватне ставлення до оцінок і думок інших людей;

-          не оберігати дитину від повсякденних справ, не вирішувати за неї всі проблеми, але і не перевантажувати її тим, що їй непосильно;

-          показувати дитині особистий приклад ефективної поведінки, не допускати при ній вибухів гніву;

-          стримувати прагнення дитини провокувати сварки з іншими, потрібно звертати увагу на недоброзичливі погляди один на одного або бурмотіння собі під ніс;

-          не обговорювати при дитині проблеми її поведінки, вона може утвердитися в думці про те, що конфлікти неминучі, і буде продовжувати провокувати їх;

-          дітей потрібно ознайомити з деяким мінімумом соціально – психологічних знань загартовування волі з орієнтацією на гідні приклади;

-          слід формувати в них правильну самооцінку;

-          групу, що орієнтується на вживання алкоголю, тютюнових виробів слід роз’єднати;

-          засоби покарання мають бути обґрунтованими і справедливими;

-          не чинити тиску на підлітка, не висувати надмірних вимог у навчанні, житті тощо;

-          демонструвати дитині справжню любов до неї, а не тільки слова, щоб вона дійсно відчула, що її дійсно люблять;

-         намагатися побачити кризову ситуацію очима своєї дитини, прийняти свою сторону, а не сторону інших людей, які можуть завдати їй болю, або щодо яких вона може вчинити сама;

-         дати зрозуміти вашій дитині, що в неї буде більше волі, але при цьому й більше відповідальності. Воля без відповідальності  безглузда.

 

У випадках, коли Ваша близька людина все ж таки постраждала, рекомендуємо дотримуватись такого алгоритму:

 

1. Постарайтеся створити умови для «задушевної» розмови. Це необхідно для того, щоб дати негативним почуттям, переживанням вийти назовні. Але ні в якому випадку не тисніть на людину, якщо вона проти.

 

2. Не відштовхуйте потерпілого, навіть якщо він відштовхує Вас. Продовжуйте надавати йому підтримку й виражати свою любов.

 

3. Якщо була вчасно надана психологічна допомога, негативні реакції зникають. Можливо також самовгасання цих реакцій. Їхній прояв у перший місяць після трагічної події є нормою.

 

4. Але якщо прояви зберігається далі або вперше з'являються тільки через півроку, можна констатувати наявність посттравматичного синдрому, у таких випадках Вам необхідно звернутись до фахівця.

З цих та інших питань Ви можете звертатись до фахівців психологічної служби міста Острога.

Романчук Б.А. методист з психологічної служби відділу освіти виконкому Острозької міської ради, практичний психолог, арт-терапевт.

 

Категорія: Новини | Переглядів: 748 | Додав: voostrog | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт

Пошук

Календар
«  Жовтень 2011  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Друзі сайту