Четвер
02.05.2024
22:06
Вітаю Вас Гість
RSS
 
ВІДДІЛ ОСВІТИ ВИКОНКОМУ 
ОСТРОЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Головна Реєстрація Вхід
»
Меню сайту


09:37
Вчилися працювати з особливими дітьми


 

Конкретними носіями всього того, чим має володіти дитина впродовж свого життя,

є дорослі, які її виховують і навчають.

Д. Ельконін

 

Дитинство - яскрава, неповторна сторінка в житті кожної людини, а дитячий садок – це той світ, в якому дитина проживає найважливіший період свого розвитку, і від того, хто буде поряд із нею, залежить не лише майбутнє дитини, а й майбутнє родини і всієї країни.

 

 

Початок життя дитини та перші три роки її розвитку розгортають складну програму біологічного та психологічного буття. Спадкова, набута та соціальна інформація, яку отримує дитина, спрямовує шлях, а іноді й визначає темпи, якість розвитку на фізичному та психічному полі її діяльності.

Сьогодні ні в кого не викликає сумніву істина, що перші три роки життя, які вчені виділяють в особливий період – період раннього дитинства,   дуже важливі для наступного розвитку дитини, адже саме в цей період діти вчаться тому, що будуть використовувати впродовж всього життя. У період раннього дитинства відбувається становлення і розвиток усіх психічних процесів – сприймання, пам’яті, наочно-дійового мислення, мовлення, уяви, тощо. Малюк набуває уявлення про навколишні предмети, починає орієнтуватися у їх формі та величині.

Психічний розвиток людини проходить ряд періодів, які послідовно змінюють один одного. Послідовна їх зміна необоротна та передбачувана. Кожен період – це відрізок життєвого шляху людини, і водночас певний ступінь її розвитку як особистості. У межах кожного вікового періоду відбуваються не тільки кількісні, а й якісні зміни психіки, які дають підстави виділяти у ньому певні стадії, що послідовно змінюють одна одну. Російський педагог М. Щелованов відмічав, що те, чого не зможе набути дитина у ранньому дитинстві, залишається недоліком надовго у наступних періодах, а інколи - на все життя.

З метою підвищення ефективності навчально-виховного процесу,  забезпечення емоційного комфорту та створення сприятливих умов для подальшого  психічного і особистісного розвитку дитини вихователі і батьки повинні вміти об’єктивно оцінити розвиток дитини. 

Завдання, стосовно вивчення дітей вихователем дитячого садка,  полягають у тому, щоб забезпечити оптимальні умови для розви­тку психіки, гнучко перебудовувати їх у разі несприятливого впливу на поведінку дитини, вчасно помітити відхилення в ході психічного розвитку, спрогнозувати подальший розвиток дитини та здійснити потрібну профілактику можливих проблем психіч­ного розвитку. Без цього неможливі ефективне виконання вихо­вателем своїх обов'язків, творчий підхід у його роботі, адже не можна вимагати від дитини неможливого – до певного рівня і певного кола знань,  різні діти йдуть по різному.

Психолого–педагогічні методи оцінки розвитку дитини раннього віку та важливість раннього виявлення дітей, які мають вади у психофізичному розвитку 14 січня 2011 року розглянуті на міському семінарі-практикумі із теми «Особливості оцінки розвитку дітей раннього віку». Даний захід проводився на базі дошкільного навчального закладу №1 «Ромашка» Б. Романчук,  методистом методичного кабінету відділу освіти виконкому Острозької міської ради.                  Л. Курило, практичний психолог дошкільного навчального закладу №1 «Ромашка»  та Б. Романчук, методист методичного кабінету відділу освіти виконкому Острозької міської ради у теоретичній частині семінару-практикуму  ознайомили вихователів із психофізіологічними особливостями дітей раннього віку, категоріями дітей, які потребують спеціального психолого-педагогічного супроводу, психолого-педагогічними методами оцінки розвитку дітей раннього віку та системою роботи з дітьми, які відстають у психофізичному розвитку.

У практичній частині Богдана Анатоліївна застосовувала елементи тренінгових занять та техніку релаксації.  З метою систематизації  отриманих знань учасники семінару-практикуму  виконали практичні завдання.

Наприкінці семінару-практикуму учасники отримали психолого-педагогічні рекомендації щодо оцінки розвитку дітей раннього віку.

Своєчасно розпочате і правильно здійснюване виховання та навчання дітей раннього віку є важливою умовою їх повноцінного розвитку незалежно від того, де росте і виховується дитина, в сім’ї чи в дитячому садку.

Б. Романчук, методист методичного кабінету відділу освіти виконкому Острозької міської ради


Категорія: Новини | Переглядів: 704 | Додав: voostrog | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт

Пошук

Календар
«  Березень 2011  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Друзі сайту