П'ятниця
29.03.2024
00:39
Вітаю Вас Гість
RSS
 
ВІДДІЛ ОСВІТИ ВИКОНКОМУ 
ОСТРОЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Головна Реєстрація Вхід
»
Меню сайту


10:26
Відбувся тренінг для керівників міських методичних об’єднань «Формування життєвих компетентностей учнів з особливими освітніми потребами із


Важливим показником розвитку суспільства є гуманне, турботливе й милосердне ставлення до дітей з особливими потребами, які не мають змоги вести повноцінне життя. Конституція України гарантує право кожного громадянина на доступність якісної освіти. Це у повній мірі стосується і дітей із особливими потребами. До категорії «дітей із особливими потребами» належать діти з проблемами фізичного та розумового розвитку.

Однією із форм навчання дітей з особливими освітніми потребами є нова, але визнана в багатьох країнах світу інклюзивна форма освіти, яка забезпечує безумовне право кожної дитини навчатися в загальноосвітньому закладі за місцем проживання із забезпеченням усіх необхідних для цього умов.

Інклюзивне навчання - це система освітніх послуг, що ґрунтується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права здобувати її за місцем проживання, що передбачає навчання дитини з особливими потребами в умовах загальноосвітнього навчального закладу.

Інклюзивна школа – це заклад освіти, який відкритий для навчання всіх дітей, незалежно від їхніх фізичних, інтелектуальних, соціальних, емоційних, мовних чи інших особливостей. Цей заклад забезпечує безбар’єрне фізичне середовище, адаптує навчальні програми та плани, методи і форми навчання, тим самим надаючи можливість усім дітям успішно навчатися в тому числі й дітям з особливими освітніми потребами; залучає батьків до співпраці; співпрацює з фахівцями з метою  надання спеціальних послуг відповідно до різних освітніх потреб дітей; створює позитивну атмосферу в шкільному середовищі та громаді загалом.

Переваги інклюзивної освіти:

для дітей з особливими освітніми потребами:

-  завдяки цілеспрямованому спілкуванню з однолітками поліпшується когнітивний, моторний, мовний, соціальний та емоційний розвиток дітей;

-  ровесники відіграють роль моделей для дітей з особливими освітніми потребами;

-  оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально;

-  навчання проводиться з орієнтацією на сильні якості, здібності та інтереси дітей;

-  у дітей є можливості для налагодження дружніх стосунків із здоровими ровесниками й участі у громадському житті;

для інших дітей:

-  діти вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей;

-  діти вчаться налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від них;

-  діти вчаться співробітництву;

-  діти вчаться поводитися нестандартно, бути винахідливими, а також співчувати іншим.

З метою підвищення ефективності навчання і виховання учнів з особливими освітніми потребами та формування психологічної готовності у педагогів до запровадження інклюзивного навчання 20 січня 2012 року на базі Острозького навчально-виховного комплексу «Школа І-ІІІ ступенів - гімназія» відбувся тренінг для керівників міських методичних об’єднань «Формування життєвих компетентностей  учнів з особливими освітніми потребами із застосуванням інноваційних технологій і методик»

У ході тренінгу керівники міських методичних об’єднань ознайомились із Концепцією розвитку інклюзивної освіти (затверджено наказ Міністерства освіти і науки України від 01.10.2010 №912), Постановою Кабінету Міністрів України від 15.08.2011 №872 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» та опрацювали питання формування життєвих компетентностей учнів з особливими освітніми потребами , а саме:

-        психологічні особливості учнів з особливими освітніми потребами;

-        особливості інклюзивної освіти;

-        формування життєвих компетентностей  учнів з особливими освітніми потребами із застосуванням інноваційних технологій і методик.

З метою формування практичних навичок роботи із даною проблемою вчителі виконали низку вправ: «Криголам», «Різні, хороші, свої», «Інклюзивний урок».

Учасники тренінгу, обговоривши проблеми впровадження інклюзивної освіти та основні аспекти формування життєвих компетентностей  учнів з особливими освітніми потребами, рекомендують педагогічним працівникам:

-        створити банки даних навчальних та корекційних програм, діагностик, текстової, відео- та аудіовізуальної продукції з даної проблеми;

-        формувати психологічну готовність учнів та батьків до впровадження інклюзивного навчання;

-        розвивати в учнів якості толерантної особистості;

-        у роботі з дітьми, які мають особливості у психофізичному розвитку особливу увагу звертати на розвиток життєвих компетентностей.

Романчук Богдана Анатоліївна, методист з психологічної служби методичного кабінету відділу освіти виконкому Острозької міської ради.

 

Категорія: Новини | Переглядів: 1465 | Додав: voostrog | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт

Пошук

Календар
«  Січень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Друзі сайту